El proper dimecres, el Claustre de professors, farem la preroda i us serà entregada el divendres vinent a l'hora de tutoria. Quedaran poques setmanes per acabar el primer curs de l'ESO. Espero una millor concentració de cares a aquest final de curs, doncs hi ha alguns alumnes que s'hi juguen molt.
Recordeu que hi ha un grup d'alumnes que han d'aprofitar els moments d'esbarjo de dimecres i dijous per l'estudi de les matèries pendents. Aprofitar per treballar aquelles matèries com ara laboratori, visual i plàstica, informàtica i història de les religions, que tenen un pes important en la feina de planificació de llibretes i dossiers.
Pels pares:
Què és això del Pla Bolonya de les Universitats???Adjunto un petit escrit que es pot trobar a la xarxa per aclarir una mica què és això del què tan parlant a la premsa
El procés de Bolonya és el nom amb el que es coneix a tot un conjunt de mesures per tal de configurar el que s'anomena com Espai Europeu d'Ensenyament Superior o EEES.
El procés pretén crear un Espai Europeu d'Educació Superior en el que les titulacions puguin ser reconegudes a qualsevol país i es millori la mobilitat. Per aconseguir-ho, es pren com a exemple a seguir el model anglo-saxó, on les carreres s'estructuren en tres cicles: graus, màster i doctorat.
Algunes dels canvis més evidents són:
Sistema Europeu de Transferència de Crèdits (ECTS - European Credit Transfer System en anglès). Amb aquest es pretén millorar la comparació i transferència dels cursos impartits arreu d'Europa. Per a mesurar-ho s'emfatitza el temps d'estudi que ha de dedicar l'alumne més que no el nombre d'hores lectives.
Suplement Europeu al Títol. És un document que s'annexa al títol i que descriu els estudis cursats per tal de fer possible una homologació i comparació a nivell europeu.
Sistema de titulacions de 2 cicles. Prenent com a model el sistema anglosaxó, les titulacions consistiran en un primer cicle genèric de 3-4 anys que dóna lloc al títol de Grau (bachelor en anglès) i un segon cicle de 1-2 anys al de Màster. La diferenciació entre diplomatures i llicenciatures, per exemple, s'esvaneix.
CRÍTIQUES REBUDES: Des dels seus començaments, el procés ha patit les crítiques d'un gran nombre de sectors estudiantils a Catalunya, el País Valencià, les Illes Balears i a la resta d'Europa en considerar que les reformes s'emmarquen en una progressiva política de privatització de l'ensenyament superior i precarització del món laboral. Es lamenta especialment que les propostes no garanteixen un finançament adequat ni dels estudiants ni de les universitats públiques, portant a una conseqüent major dependència amb certs sectors empresarials, que condicionarien per altra banda el panorama acadèmic. Els estudiants es queixen que aquest espai comporta també una "mercantilització" de les universitats, ja que expliquen que es promou, per exemple, que les empreses puguin finançar algunes titulacions en funció del seu interès, que s'eliminin les carreres que no tenen sortides laborals concretes, que s'hagin de pagar màsters per tenir nivell de llicenciatura o que es doni preeminència a les beques-crèdit en comptes de les beques sense contrapartida.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada